donderdag 29 april 2010

Piep klein konijntje...

Ok, gevoelige lezers doen nu even hun ogen dicht en springen naar een ander berichtje.  Ik ben niet stout geweest, het konijntje was al dood toen ...ik het opat.
Jullie weten echt wel al dat ik héél graag eet en baasje geeft me ook altijd rauw vlees en ja, ik ben een stapje verder gegaan.  Eerst eendennekken, eendenrug en eendenkarkas, wat kippekarkassen en vleugels en vanaf nu dus ook konijnenkarkas met de kop er nog aan.
Alleen mijn baasje heeft zitten kijken, ze wou toch zeker zijn dat ik er niets onnozel mee deed :-) 
Eerst maar eens goed gekeken toen dat plots in mijn bak lag.  Zo een konijn dat naar je ligt te kijken is niet niks.  Dus likte ik over zijn oogje om het dicht te krijgen maar dat lukte niet want het vel was natuurlijk al weg.  Dan maar even van de ribben naar de kop en weer terug met mijn neus.  Hmmm waar moest ik nu beginnen.  Aan de ribben dan maar...die kende ik al.  En eens die opgepeuzeld waren ( en dat duurde echt niet lang) heb ik de kop maar genomen en ben ik op mijn kussen gaan liggen.  Om dan op mijn gemak de kop binnen te smikkelen.  Baasje heeft niets aan me gemerkt, ik heb echt geen gekke muilen getrokken :-)
Daarna nog even wat gewoon vlees uit mijn pot gevist en dat was dat...mijn eerste konijnekop.  Alles ook netjes verteert dus baasje helemaal blij!  Ik krijg het nu wel niet elke dag maar ik weet wel dat er nog een paar in de diepvries op me liggen te wachten.  Of misschien is het toch andersom: ik die op hun wacht.  Piep klein konijntje heeft vast liever andere dingen dan door mij verorberd te worden.  Maar gewoon in de afvalbak gooien is ook zonde toch?