zaterdag 27 februari 2010

Eventjes geen hondenschool

Voor mij is er even geen hondenschool meer :-(
Zondag was er geen hondenschool omdat enkele instructeurs examen hadden. De andere instructeurs zijn gaan supporteren en tussendoor hadden ze tijd over om wat te praten. Ze hebben ook even over mij gepraat en mijn dove oren. Als we woensdag op de hondenschool aankomen en baasje aan de instructeur wil gaan vragen of ik eventueel al voor de andere hondjes op het veld mag gaan staan wordt het toch een langer gesprek dan gepland. De meester en juf vragen zich af of het niet beter is als ik even wordt "lamgelegd" omdat ze denken dat ik last heb van stress. Dat stress de reden is dat ik geen aandacht heb voor baasje en dat ik al die hondjes en hun bewegingen rond mij niet goed kan kanaliseren. Baasje zegt dat ze al een afspraak heeft met een gedragstherapeut en daar zijn ze heel blij om. Ikzelf vraag me af wat die man dan allemaal wel met me gaat doen. Als hij maar geen thermometer in mijn arrière steekt zoals de dierenarts %-).
Ik kom dus de wagen niet uit en we gaan gewoon terug naar huis. Meester heeft zelfs gezegd dat er beter even geen balletjes ( en in mijn geval dus Bert) gegooid wordt maar enkel en alleen rustige wandelingen maak.
Pfffffff, echt niet leuk dat ze zomaar over je hoofd heen beslissen wat je wel en niet mag. Hopelijk mag ik toch nog aan de lange lijn :-(
Ik zet alvast mijn beste beentje voor als die therapeut langskomt zodat ik snel terug naar mijn vriendjes kan.