maandag 29 maart 2010

Rust

Vandaag dan toch maar een tripje naar de dierenarts... Ik was al blij dat ik eens de stoep zag maar veel heb ik niet gezien want ik moest meteen in de auto :-(
Ik was helemaal alleen dus ik moest gelukkig niet te lang wachten voor ik binnen mocht. Een luide goeieavond als ik haar neus vanachter het hoekje zie tevoorschijn komen en dan spurt naar de onderzoekskamer. Héérlijke geurtjes want ik weet alle plekjes aan te duiden waar ze blijkbaar geplast hebben vandaag. Zeg nu nog eens dat ik niet goed ruik ;-)
Eerst maar een kijkje in mijn oren en daar was de dierenarts het helemaal eens met mijn baasje; rechteroor ziet er héél goed uit, mijn linkeroortje moet nog wat verder genezen.
En dan mijn pootjes...Als ze langs achteren een pootje neemt om het te bekijken zoals ze bij de paarden doen laat ik gewoon lekker mijn gat zakken. Een subtiele manier om te zeggen dat ik liever neer ga liggen. Bij mijn eerste pootje hoor ik " Oh maar dat valt nog goed mee." dus ik ben er gerust in. Alleen bij mijn tweede pootje is het al minder positief. Daar is het toch nog steeds een fameuse wonde aan mijn ene teen. Het doet haar zelfs een beetje denken aan een blaar. Vraag blijft dus of ik op een te harde ondergrond te wild ben geweest of op losse steentjes. Naar een allergie is ze wel vrij zeker dat dit er niet mee te maken heeft. Het zou zo geen "mooie" wonde zijn ( Ja hallloooooooo!!) Dus heb ik maar antibiotica mee om van binnen uit ook de wonde en de kleine ontsteking die ze dacht te zien te lijf te gaan. Verder nog roze ontsmetting en rust rust rust.
Doeme toch, ik zie mijn avondje Izzy onder mijn neus schuiven. Ik ga dus maar meteen in de platte rust en slik netjes mijn pilletjes ( die bovendien echt lekker zijn dus zou niet weten waarom ik zo een lekker snoepje laat liggen)
Ik hoop echt dat alles vlug genezen is want wandelingen zitten er niet in, misschien niet naar Izzy... ik hoop dat baasje voor mij nog leuke dingen plant ook :-(
Maar we hebben vandaag toch terug wat geoefend en ik ruik al een nieuwe lading koekjes in de oven... dat wordt smullen precies.

Oh en wat die koorts betreft...bleek helemaal geen koorts te zijn, baasje zat met een verkeerde temperatuur in haar hoofd. 3 keer die thermometer voor niets in mijn arrière :-o