donderdag 10 december 2009

Kennismaking...

Een dagje nadat die fantastische Sinterklaas hier bij ons is thuis geweest mag ik er eindelijk ook eens kennis mee maken. Sta ik daar op de hondenschool, lekker niet te luisteren maar even enthousiast het grasperk te bewonderen en op te snuiven komt er daar een rare man met een rode mantel aan. En daarnaast loopt er een zwarte meneer... Nou ik moet er niet van weten en al zeker niet van dat zwart Pietje. Misschien alleen die pluim die op zijn hoed mooi heen en weer waait maar verder. Ik blaf zo hard als ik kan om ze weg te jagen maar het helpt niet. Integendeel: dat zwart Pietje komt bij alle hondjes even langs. Pas als hij bij mij is en ik hem eens goed kan besnuffelen ben ik iets kalmer. En dat die een mandje met lekkere koekjes mee heeft helpt ook wel wat ;-)
Baasje legt uit aan die Piet dat ik die koekjes niet mag hebben en geeft wat visjes in de plaats die de Piet mij dan geeft. Hij valt echt wel mee ;-)
Sinterklaas loop ik straal voorbij als ik over een plank mag lopen en daarna over wat banden. Veel langer blijft hij niet staan want hij gaat ook even in de andere groepen kijken. Jammer dat dat Pietje ook meegaat met zijn mandje. Want bij hem moet ik eigenlijk niets doen om een visje te krijgen ;-))
Na de les mogen de kids nog even bij de Sint en Piet op bezoek en ik blijf met baasje bij andere mensen staan. Baasjes praten wat, ik speel wat met dat hondje... Misschien iets te enthousiast maar best wel leuk dat ik even kennis mag maken van dichterbij.