donderdag 17 december 2009

Zo trots...

Ik heb mijn baasje tot in de zevende hemel laten gaan. Ik heb echt mijn best gedaan op de hondenschool en nog geen klein beetje!
Een half uurtje voor we in de auto moesten stappen gisteren om naar de hondenschool te gaan zijn al mijn baasjes nog met mij het park in gedoken. Ze hadden de lange lijn mee en mijn voetbal. Van links naar rechts, in de struiken en er weer uit, van voor naar achter en van pier naar pol hebben ze me laten lopen. Bert was ook mee. Bert is mijn nieuwe speeltje en ziet er eigenlijk uit als een lange worst uit jute maar baasje vond Bert een veel betere naam dan Saucice :p Ik vind hem helemaal te gek en ik dacht er niet aan om hem los te laten terwijl ik achter mijn bal aan liep. Nou uiteindelijk wel want het wordt best wel droog in de muil .
En dan meteen de auto in en op naar de hondenschool. Mijn enthousiasme was ik nog niet kwijt dus toch maar even opzij gaan staan wachten maar eens we op het plein waren...
Eerst tandjes laten zien en daarna mocht ik even bij de meester gaan. Nou die was flauw want hij speelde niet met me mee enbleef gewoon heel rustig zitten. Even een luide KAIAIAIT want ik deed mezelf pijn en lap, gans de bende uit hun concentratie. Gewoon ook even lekker rollen in het gras en zeker de andere kant op als baasje maar daarna heb ik me herpakt.
Er kwam een wandeling aan en ik heb gevolgd zoals ik nog nooit gedaan heb! Bert bij aan de lijn en een heerlijk ruikend vleesje in de andere hand van baasje en ik plakte aan haar been met mijn blik omhoog. Ik zag baasje zo groeien terwijl we wandelden. Tussend e verschillende oefeningen door mocht ik dan even spelen met Bert, en ik probeerde toch ook die mol te vinden die dat deeltje van het plein goed had omgewoeld. Een volgende oefening was tussen de sporten van een ladder stappen. Baasje wou eerst dat ik mooi naast haar stond maar ik was veel te nieuwsgierig dus ging er al maar op af. Die eerste sporten heb ik dan ook volledig zelf gedaan maar toen had ik het wel gezien. Helemaal ook niet zo simpel hoor maar ik moest en zou gans die ladder doen van de meester. Tussen baasje en meester in dan maar gans die ladder gedaan dus baasje terug helemaal blij. Terwijl we aan het wachten waren omdat de andere hondjes hun oefeningen moesten doen had ik zin om even mijn benen te strekken en dat heb ik dan ook maar gedaan ;-) Voor baasje het door had zette ik een spurtje in en trok ik me los. Ik had niet anders verwacht en baasje meteen achter mij aan om dan te stoppen en "HIER" te roepen. Ik ben dan maar meteen omgekeerd en liep op haar af, net voorbij haar been, nog even een beetje rond haar heen jumpen en ze had me terug beet. Gelukkig was ze niet boos en kon ze er om lachen.De meester had het ook gezien en moest er een grapje om maken "Hoe waren we ons hondje kwijt?" 3Ja maar ze is wel meteen terug gekomen hé!" En ik zag mijn baasje meteen weer drie centimeter groeien.
Baasje moest het meeteen allemaal vertellen toen we van het plein afgingen en bij de andere baasjes kwamen. Ze kon bijna niet zwijgen maar ik hoorde dat ze echt heel trots op me was. Alleen kan ik niet beloven dat ik de volgende keer terug zo mijn best zal doen. Er is nu een winterstop op de hondenschool dus als we terug komen zal ik waarschijnlijk wel terug heel blij zijn om mijn vriendjes allemaal te zien ;-)