donderdag 7 januari 2010

Oefenen

Binnenkort gaan we terug naar de hondenschool, dan is de winterstop voorbij. Hoewel, als ik even naar buiten ga voelt het toch nog lekker winter aan hoor aan de pootjes.
Baasje is reuzebenieuwd hoe het gaat gaan want ik heb al die kwispelende staartjes al lang niet meer gezien.
Dus deze week maar al wat extra beginnen oefenen. Maar ja, op mijn leeftijd is het blijkbaar normaal dat ik eens een doof oortje heb dus daar maak ik vollop gebruik van. Een "VOET" moet drie keer gevraagd worden en de "AF"...4,5,6,7,8...zolang ik geen zin heb om neer te liggen doe ik het lekker niet :-p
Er is stillaan een nieuw commando bij gekomen. "HIER BIJ MIJ" Een flauw commando want dat wil zeggen dat ik echt naast baasje moet komen. En dat wordt zo vaak tussendoor geoefend en dan tijdens de wandelingen. Pfffff.... Maar ik kan toch niet altijd doen alsof mijn oren dicht zitten...
"APPORT" wordt ook opnieuw wat geoefend binnen en eindelijk heb ik door dat baasje echt wil dat ik het in haar handen leg mijn rode balletje. Ik krijg er nu wel een lekker snoepje voor dus daar wil ik het voor doen. Maar op de hondenschool...met al die kameraadjes om me heen en dat lekker ruikende plein onder mijn voeten...
"ZIT VOOR" daar heb ik helemaal geen zin voor. Ik ga wel mooi voor mijn baasje zitten maar niet recht, soms met mijn kont links of rechts, moeilijk dat baasje kan doen joh. als ze dan "DICHTER" vraagt ga ik wel lekker dicht tegen haar aanzitten maar blijkbaar zit ik nog niet recht genoeg. Ach we oefenen wel wat verder. Zolang ze er maar niet voor op een stoel gaat zitten. de vorige keer schoof ze daarmee achteruit en dat geluidje vond ik alles behalve.
Nog drie keer slapen en dan zijn we weg naar de hondenschool en in die tijd oefenen we nog even goed verder. Benieuwd of er iets nieuws bij komt op de hondenschool...