woensdag 27 januari 2010

Over actief...

Zondagmorgen dus opnieuw klaar om naar de hondenschool te gaan. Baasje beslist om me toch maar even in het park af te peigeren voor we vertrekken. Hahaha, veel heeft het niet geholpen. Wat wel een succes was: dat we via een andere poort op het plein gingen. tot net voor we op het veld mochten bleef ik in de koffer zitten en dan was ik zo enthousiast dat ik eerst niet door had dat we al op het veld stonden. Geen horde honden die me voorgaat dus ja, ik was iets kalmer en geraak tot in de grote kring. Eens ik daar sta kan ik het niet laten om te proberen bij het hondje naast mij te geraken. Een grom en een blaf... één juf kijkt al raar naar me.
In onze kleine groep houdt baasje me wat weg van mijn vrienden. Ik vind het niet zo erg, genoeg te zien naast me in de andere groep. Ik probeer ook zo geod mogelijk haar commando's op te volgen maar als ik mijn vriendjes iets te dicht zie passeren...wil ik er graag heen springen maar dat mag niet van baasje. Dan op de tafel voor een lichamelijk onderzoekje van meester. Ik kan het niet houden om stil te staan en hij noemt me lachend ADHD-erke. Maar ik laat hem wel overal aan prutsen waar hij maar wil. Dus dat maakt toch veel goed niet?
Ik slaag er in om gans de les op het veld te mogen blijven. Baasje vond het best te doen mijn drang om naar anderen te gaan. Ik heb ook terug een iedje gezongen voor iedereen die het wilde horen ;-)
Oh en weet je wat ik tot GROTE verbazing van baasje deed?? Ik legde een mooide grote drol op het veld. Jaja, helemaal niet zoals ik gewoon ben want normaal ga ik als ik net wakker ben en gegeten heb. Nou bij deze maar even afstappen van die goede oude tradities ;-)) Kreeg ik nog eenextra wandelingetje op het veld.