vrijdag 27 november 2009

Mijn baasje?

Woensdagavond...net een lekkere regenbui overgekomen en gelukkig wordt het droog zodat we naar de hondenschool kunnen gaan. Ze hebben geweten dat ik er was, elke hond heb ik begroet met een paar luide blaffen. Eentje heb ik lekker extra veel naar geblaft tot ongenoegen van mijn baasje ( bloos).
Het veld dan maar op en met baasje ver buiten de eerste cirkel gaan staan tot we naar onze groep mochten gaan. hemel wat rook dat gras lekker. De regen had echt allemaal geurtjes naar boven gebracht. Mijn baasje? Was die er ook? Niets van gemerkt...ik hoorde haar zelfs geen zit of hier of af vragen. Alles maar dan ook alles om me heen was veeeeeeeeel interessanter. Drie soorten snoepjes werden voor mijn neus gehouden en af en toe had ik wel zin. Dus af en toe keek ik even op naar mijn baasje en uiteindelijk deed ik dan maar wat ik moest doen. Vooral voor die grote gedroogde vissnoepjes. Zo kreeg baasje me mooi in een wandeling rond tonnetjes, en in voet aan tonnetjes. En ja, de blijf deed ik helemaal perfect maar toen baasje me bij haar riep kon ik alleen maar denken ... jiiiiiiiiihaaaaaaa let's go ... enik liep lekker een rondje ;-) Maar de blijf ging wel hélemaal perfect. Mijn tandjes hebben ze ook héél goed mogenbekijken en deze keer ging ik wel lief bij meester zitten zodat hij me kon strelen. Deze keer geen gehuppel rond de meester in de hoop dat hij met me speelt ;-)
Ach, baasje was best wel blij omdat de volg goed ging naar mijn normen, de rest weet ze dat ik kan dus daar maakt ze zich geen zorgen in. Nog even met meester gepraat voor we het veld afgingen. Bedoeling was dat we mooi in een volg van het veld afgingen maar ...;-)) Meester merkte echt dat ik gewoon helemaal opging in de geur van het gras en vertelde dat ik misschien maar moest gaan speuren. Nog even gestreeld en gehoord dat meester het helemaal normaal vind dat ik zo blaf naar anderen, ik ben tenslotte een herder. En misschien mag ik de volgende keer even los op het veld samen met zijn honden... Zou wel leuk zijn, denk ik tenminste...