donderdag 19 november 2009

U lead

Ik had het al gezegd...op de hondenschool werd voorgesteld om even te trainen met een Ulead. Baasje is dus eentje gaan halen en liet me kennis maken. Ik moest echt heel dicht bij haar blijven lopen. Ik deed echt mijnbest maar baasje merkte dat ik toch probeerde om mijn neus net iets meer naar voren te steken ;-)
Gisteravond dan maar goed navragen op de hondenschool hoe en wat en waar ze op moest letten. Hebben we niet net héél veel geoefend op wandelen... baasje liet op een gegeven moment even een zachte gil van frustraties. Achter ons hoorden we de meester gewoon zeggen dat ik echt geen aandacht heb voor haar. Niet dat ik haar niet lief vind of dat vleesje niet lekker vind maar tja...ik wil gewoon echt alles gezien hebben:-( Gelukkig vond baasje het eigenlijk niet zooo erg maar als ze dan zag hoe mijn vriendje het deed... Gelukkig is mijn ander herdervriendje een beetje meer van mijn principe.
Na de les is baasje dan toch nog gaan praten met een oude juf van mij over de Ulead en weken van frustraties bleken dus niet nodig geweest. Er was gezegd dat ik eignelijk niet voor mocht lopen en netjes naast baasje moest lopen. Maar bedoeld was dat dit eigenlijk alleen op het veld is en niet tijdens alle wandelingen. Zolang ik niet trek mag ik gerust met mijn neus even voor lopen. En trekken deed ik eigenlijk niet echt. Baasje dus echt helemaal blij omdat ze ons al terug echt ontspannen zag wandelen. alleen ga ik echt een knop moeten omdraaien als ik op 't veld kom. Er moeten ook nog nieuwe commando's aangeleerd worden zoals "BIJ MIJ" en "DICHT" zodat baasje in staat is om mij echt in een wandeling toch terug bij haar te roepen als mijn neus ietsjes te ver vooruit zit ;-)
Verder is baasje ook heel hard geschrokken van mijn postuur. Ik stond heel dicht bij mijn duits herder vriendinnetje die 2 weken ouder is. Wat ben ik groot en fors ( neen niet dik!) gebouwd ten opzichte van haar. al die mensen die vertelden dat ik best groot ging worden zullen dus waarschijnlijk gelijk krijgen... Maar mama was ook best groot...