dinsdag 8 september 2009

"AF"

Ik had het al een tijdje door dat"AF" betekende dat ik moest gaan liggen. Maar zolang mijn baasje ook niet effectief met een kaasje voor mijn neus naar de grond ging vertikte ik het...ik zou dat kaasje maar eens niet krijgen. Maar gisteren heb ik het opgegeven. Tenminste, als mijn baasje "AF" geeft met haar stem en haar hand dan ga ik toch al flink neerliggen. En ik weet nu dat ik mijn beloning ook echt krijg. Baasje dus natuurlijk héél blij want ik lijk weer een stukje slimmer ;-)
Ik heb ondertussen ook een nieuw commando bijgeleerd: "POOTJE". Eén sessie oefenen en ik had het door! Nu probeer ik wel om telkens overal mijn poot op te leggen in de hoop dat ik dan toch wat extra kan snoepen maar daar doet baasje niet aan mee. Ik krijg enkel een kaasje als ze mij een pootje vraagt en als ik het geef natuurlijk;-)
En dan zondag terug naar de hondenschool. Ook nu maak ik mijn baasjes blij. Ik zet mijn pootjes zelf op de rand van de autokoffer! Ik kan er natuurlijk nog niet inspringen maar ik toon toch mijn goede wil...
Op de hondenschool zelf heb ik echt mijn best gedaan. Goed meegewerkt, slechts een "klein" beetje afgeleid door de andere honden, en maar een "klein" beetje terug geblaft naar de duitse herder reu in de groep. Die blafte ook eens terug op een ander moment dus we begrijpen elkaar ;-)
We deden onze gewoonlijke oefeningen en mochten ook een mevrouw onder een paraplu gaan begroeten. Daar heb ik maar geen aandacht aan gegeven...ik keek gewoon of ik niet bij een ander hondje geraak, dat zou veel leuker zijn. We moesten ook rond een grote bal heen wandelen ( neen ik heb hem niet lek gebeten) , ergens op gaan staan en dan door een lange stenen buis gaan wandelen. Helemaal leuk, ik draaide me net op het einde zelfs nog even om zodat ik er nog eens door kon. Even blaffen naar de juf aan de andere kant en dan maar verder door naar het baasje... Niets aan dus zo een buis!
We hebben ook nog even getraind op een nieuw commando namelijk "VOET". Wat achtjes tussen de benen door lopen ( werd ik precies wel wat duizelig van na een tijdje) om dan te leren stoppen en zitten naast een voet van het baasje. Mja, is niet zo moeilijk alleen wil mijn baasje blijkbaar dat ik veel dichter tegen haar voet kom zitten. Daar ben ik nu nog niet van overtuigd dus dat moeten we nog even afspreken blijkbaar...
Oh en die rode bal waar ik de vorige keer over vertelde...die is niet meer zo rond als voorheen;-)) Die lederen ballen worden dus blijkbaar geen luxe met mijn tandjes in de aanslag ;-)