donderdag 17 september 2009

Stomme juf...

Woensdagavond dus terug hondenschool. Maar ik en mijn baasje keren met een dubbel gevoel terug naar huis. Het begon heel goed. Ik was rustig en had echt wel aandacht voor mijn baasje. Tussendoor deed ze ook een zoekspelletje met me waardoor ik mijn aandacht eigenlijk niet zo naar de vriendjes liet gaan. Baasje blij en ik blij met de extra snoepjes die ik vond. Ik kreeg een complimentje dat ik zo rustig was van een meneer en als de juf bij ons kwam met de paraplu fo met de buggy sprong ik niet op, gaf geen aandacht. Super toch!
Maar hoe later het werd hoe zotter ik werd. Er vlogen van die grote muggen rond dus die wou ik opeten. Aan de lange lijn om "HIER" te oefenen...ik vond het helemaal niet leuk dat de juf aan mijn leibandje prutste dus ja ik heb naar haar gehapt. En mijn baasje was nog niet eens ver genoeg weg of ik liep haar al achterna. Ik wou helemaal niet weg van haar! Tja, ik had eigenlijk wat liever moeten zijn voor de juf en heb het niet zo bedoelt maar...
En dan nog wat later wou een andere juf met mij wat "VAST-LOS" oefenen maar ik had geen zin om naar haar te luisteren. Baasje stiekem blij dat het bij die tweede juf nu ook niet meteen lukte om mijn aandacht te krijgen ( die muggen waren zoooo interessant!). Ze verdoezelde het door even een algemene uitleg te geven en probeerde pas nadien om mijn aandacht terug te krijgen. En ja, ze maakte mij dan nog gekker met dat speeltje en ik heb terug gehapt. Iets te hard blijkbaar want die juf zei dat het echt pijn deed. Ze wou me nadien proberen kalmeren en begon over mij te strelen terwijl ze me wat blokkeerde. En kijk dat heb ik nu niet graag zie dat ik geblokkeerd wordt en ik ben nog wilder geworden. Ze nam me mee naar een paal en bond me daar aan vast. Phoeh, niet echt slim van haar want ik zag allemaal slingertjes hangen die heen en weer gingen door de wind. Dus begon ik daar maar in te bijten en er me te spelen. Maar dat vond ze dan weer niet goed en nam me dan mee naar de afsluiting en ze bond me daar vast. Helemaal niet mee akkoord! Ik trok en trok zo hard ik kon aan mijn bandje om los te geraken " 't Zal een karakterke worden maar dat komt wel goed" hoorde ik haar zeggen. Daarna kreeg ik een "En nu is het genoeg!" ...
Ik heb me dan maar met mijn kont naar haar toegelegd en ben ik het gras beginnen bijten. En kijk na een tijdje kwam ze terug en wou me terug strelen. Ik heb haar maar laten doen...zo raakte ik misschien van haar af. Mijn baasje? Die moest gewoon staan toekijken maar ik zag dat ze eigenlijk ook niet akkoord was...Vanzodra ze kon heeft ze mijn leiband dan ook overgenomen en is van het plein afgegaan met mij. Gelukkig is ze niet boos op mij en ziet ze echt wel in dat ik niet mezelf was. Ze weet ook dat ik het niet fijn vind als ze zo aan mij sleuren. Waarom negeerde ze mij niet gewoon zoals mijn baasjes doen. Ik zou echt wel door gehad hebben dat ik moest kalmeren en ik zou ook veel vlugger gekalmeerd zijn. Baasje heeft thuis nog even met me geknuffeld en me verzekerd dat ze die juf helemaal niet geloofd...ik ben niet aggressief, ben heel lief alleen dat happen zou ik moeten afleren... We werken er samen aan en we zullen die juf eens laten zien!