zondag 27 september 2009

Nieuwe groep?

En deze morgen dan wel terug naar de hondenschool. Ik ben er in geslaagd mijn baasje met een goed gevoel van het plein af te laten gaan deze keer. Baasje had me thuis heel lief gevraagd of ik mijn best zou doen. Ik beloofde er even over na te denken maar ik liep nogal "wild". In het wegeltje blafte ik de longen uit mijn lijfje naar enkele honden. Andere honden mochten van mij gewoon passeren. Baasje dacht al dat ik het een beetje ging uithangen maar kijk... Ik ben heel rustig gebleven, deed mijn oefeningen vrij goed en heb wel gekeken naar mijn vriendjes maar heb er niet naar geblaft. En dat terwijl mijn twee herder vrienden best veel te vertellen hadden tegen elkaar. De gewone begeleidsters waren er niet en we kregen twee andere leraars deze keer. Eén daarvan moest ik even " VOLGEN" en pas toen hij met een stukje varkensoor mijn aandacht had volgde ik perfect zonder dat het stukje echt voor mijn neus moest gehouden worden. Een stapje verder in een juiste "VOLG" dus we gaan aan de slag thuis. Als ik de volgende keer goed mijn best doe mag ik zelfs misschien over naar een andere groep. Dat wordt dus werken de volgende drie dagen. Nu alleen maar hopen dat baasje ook zo een goed sterk geurend stukje heeft.