maandag 14 september 2009

Nieuwe opdracht...

Ik heb het door! Mijn baasje wil graag dat ze mijn etensbak rustig kan neerzetten voor ik er met mijn neus invlieg ;-) en daar hebben we samen op geoefend. Baasje maakte mijn eten klaar en dan huppel ik helemaal enthousiast ( wat had je gedacht) achter haar aan. Dan komt er één van de kids aan en die krijgt mijn etensbakje in zijn of haar handen en baasje komt bij mij staan. Ik moet dan gaan zitten ( nog niet moeilijk, dat kan ik best) en dan kreeg ik steeds het commando "BLIJF". Hier werd het iets moeilijker natuurlijk want vanzodra dat bakje richting grond gaat wil ik wel weten wat ik mag binnensmikkelen. Baasje leerde me dus dat blijf eigenlijk wil zeggen dat ik echt blijf zitten. Vanzodra ik ging staan kreeg ik opnieuw een "ZIT" en een "BLIJF"...en pas als ik echt helemaal uit mezelf 1 secondeke rustig stilzat terwijl dat bakje al naar me lonkte op de grond kreeg ik "EET MAAR". Whiiepiiiie...ik mag gaan eten.
Elke keer ik eten kreeg hebben we daar op geoefend en ik kan me nu toch best al een paar seconden bedwingen tot ik een "EET MAAR" krijg. Baasje dus terug apetrots omdat ik - neen wij- iets geleerd hebben ;-))