donderdag 17 september 2009

Wandelen op het strand...

De baasjes hadden afgesproken met vrienden zodat ik even kon gaan rollebollen met hun honden maar hun hondenschool had een veel beter idee. Ze gingen op het strand les gaan volgen en daarna een lange wandeling gaan maken en jippee we mogen ook mee. Dus na mijn les op mijn hondenschool gaan we naar zee. Onder de baan even stoppen om een frietje te gaan eten ( ik niet natuurlijk ;-) ) en ik mag van de eigenaars van de frituur zelfs mee in de veranda gaan zitten. Omdat die mensen dus zo lief zijn mij niet naar het terras buiten te verbannen ben ik super flink. Ga flink bij baasje aan de voet liggen en als er iemand binnen komt dan kijk ik wel even op maar doe verder niets. Zelfs niet naar die kleine ukjes die aan de speeltafel komen zitten net naast mij.
Daarna gaan we door naar het strand maar wat waait het hard zeg! Ik schud steeds weer met mijn hoofje heen en weer want die wind in mijn grote oren...daar moet ik toch aan wennen. Als alle mensen aangekomen zijn gaan we het strand op en kijk, ik mag zelfs een les meevolgen. Ik doe hard mijn best maar ik ben best wel moe en heb het ook toch wat koud door zo stil te staan...dus rol ik me zo goed mogelijk op als een egeltje.


De juf is helemaal voor mij gesmolten en geeft mijn baasje nog een leuke
oefening door, laat me ook nog even goed wennen aan die grote loebassen. nog even rusten terwijl die kwebbels wat babbelen ...

...en dan is het tijd voor het echte werk. We gaan wandelen!! Ik kan het heel goed vinden met de grootste loebas van mijn baasjes vrienden Pattoe ( als het nu maar juist geschreven is...)


Ik blijf dan eigenlijk ook gans de wandeling bij hem in de buurt. Wel even voor of achter lopen maar ik zoek hem toch steeds weer op.

Soms even schrikken als een andere hond van de groep op me toeloopt maar ik ben braaf en blaf niet dus baasje is heel blij!
Na een heel eind stappen keren we samen met de vrienden toch al wat eerder om. Pattoe heeft last van zijn poot door groeipijn en mijn pootjes worden langzaam ook moe. Maar ik geef niet op. Zelfs als we op een terrasje even iets gaan drinken blijf ik wat rondlopen. Er is zoveel te snuffelen natuurlijk ;-)
En daarna lekker naar huis. Ik vond het heerlijk en het is zeker voor herhaling vatbaar!!