zaterdag 24 oktober 2009

10 minuutjes...

Vandaag komt er heel wat bezoek over de vloer. Eerst een vriendin van mijn baasje die haar kleintje komt afzetten. Als ze aankomen moet ik op "DEUR" op mijn vertrouwde plekje gaan zitten en wachten tot de deur open en dicht gaat maar ik ben toch niet zo tevreden wie er allemaal binnen komt. Dus ik begin maar te blaffen en hou niet op tot baasje me los laat en ik kan gaan snuffelen. Alleen zo weet ik zeker of die mensen wel te vertrouwen zijn. Ik ruik best veel hond dus ze moeten wel te vertrouwen zijn... Met dat kleine ventje moet ik toch nog een overeenkomst sluiten. Ik wil enthousiast in zijn gezichtje likken maar hij vind dat niet leuk en probeert me van zich af te slaan. Baasje is dus extra attent en houdt ons super goed in de gaten. Af en toe ga ik toch even bij hem om te kijken of hij nu al zin heeft om zich te laten aflikken maar ik krijg steeds een slag en een schop... niet dus...

Wat later komt er nog bezoek. Baasje haar zus met haar gezinnetje en ik blaf terug heel wat van me af. Ik vertouw die vijf niet zomaar en ik stap dus weg terwijl ik luid blaf om hun bang te maken. Maar ik krijg ze niet buiten geblaft dus ga voorzichtig van achter en onder de tafel verder blaffen. Pas als ik van die drie kinderen wat vleesjes krijg heb ik door dat ze heel goed meevallen. Die meneer moet toch iets harder zijn best doen om mij te overtuigen maar uiteindelijk laat ik zien dat ik zelf ook best wel meeval ;-) Ze kunnen dus rustig heen en weer lopen in mijn huis ;-))

Om mijn aandacht ook even van dat kleine ventje te halen krijg ik van mijn baasje voor de allereerste keer... een eendenkarkas. Hoe eikes? Helemaal niet! Op een dekentje dat makkelijk in de was kan duurt het precies 10 minuutjes voor ik dat karkasje soldaat heb gemaakt. Wat kraken, wat vlees aftrekken en smikkeltje hier en daar en kijk, helemaal op! 10 minuutjes...mijn baasje had een iets groter dier moeten zoeken om mij lang zoet te houden ;-))

De kwaliteit van de foto's zijn ietsjes minder maar baasje wou ook heel goed in de gaten houden dat dat kleine ventje niet in de buurt kwam. Hij zou dat lekkers maar eens komen weghalen! Ikzelf was ook heel erg op mijn hoede als er maar een poes in de buurt kwam. Een kleine grom en een boze blik...dat hield ze wel uit mijn buurt. Dit lekkers was echt alleen voor mij! Kan je mij dat kwalijk nemen? Ze zullen jou stukje chocolade maar uit je vingers komen wegsnoepen ;-)