dinsdag 20 oktober 2009

Apport...

Ik heb iets leuks gedaan met baasje! Je weet dat de "APPORT" op de hondenschool niet echt een succes was voor baasje ( voor mij wel ;-)) dus was ze vastberaden het mij eens te leren. Ze dacht ook wel dat ik er klaar voor was om het hier in de living te proberen. Ze haalde twee hele leuke speeltjes naar boven en maakte me helemaal zot ( is niet zo moeilijk). Daarna gooide ze mijn rode werpballetje weg. Zo snel als ik kon rende ik er achteraan en hapte het in mijn muil. "Nena kom, HIER, kom maar." Ik twijfelde wel want zou ze het mij niet afpakken? Maar toen ik zag dat ze met mijn lange touw stond te zwaaien heb ik niet meer getwijfeld en ging mooi naar haar toe. Als beloning dat ik naar haar ging kreeg ik mijn touw dus moest ik wel mijn bal laten vallen maar dat vond ik niet erg. En kijk we hebben een trekspelletje gedaan. Toen moest ik lossen en als beloning omdat ik loste gooide ze mijn bal terug weg...waar ik natuurlijk terug achter rende...en zo ging het maar door. Wat een leuk spel zeg!
Baasje heeft het nu al een paar keer gedaan met mij en stilletjes aan komt het woordje "APPORT" over haar lippen. En ze probeert ook of ik dat balletje niet eerst aan haar wil geven voor ik het touw krijg. Hmm soms is ze snel genoeg maar soms...kan ik ht niet snel genoeg laten vallen om aan mijn touw te trekken. Nog een beetje oefenen om te zien of ik haar wel kan vertrouwen dat ik wel écht iedere keer mijn touw krijg als beloning ;-) en dan geef ik misschien elke keer mooi mijn balletje aan haar af.