donderdag 1 oktober 2009

Beloning?

Omdat ik van de dierenarts nu niets meer extra mag eten ben ik dus mijn beloningen kwijt als ik train. Elke keer de baas mij nu aan de "VOET" roept zit ik in haar handen te knabbelen want ik verwacht gewoon dat daar een lekker kaasje zit. Grote tegenvaller dus.
We moesten toch naar de hondenschool dus ik hoorde baasje met de juf praten over hoe we het nu zouden gaan doen. Een speeltje...ik heb natuurlijk wel speeltjes waar ik dol op ben maar daar wordt ik ook een beetje zot van en daar ga ik in happen. Baasje is dus bang dat ik te wild ga worden voor de juf haar normen... Belonen met de stem en extra aaikes...hmmm vind baasje eigenlijk helemaal niet zo verrassend voor mij.
Maar we moeten er iets mee doen dus gaan we het veld op en we proberen er het beste van te maken. Ik krijg extra aaikes maar gooi mijn baasje toch steeds een blik toe van...waar is mijn kaasje. Ik kan er niets aan doen hoor maar ik heb het nooit onder stoelen of banken gestoken dat ik echt wel werkte voor mijn extra hapje. Ik krijg nu een balletje voor mijn ogen, en soms dat lange touwspelletje waar ik graag in hap maar het kan me toch niet zo heel hard boeien. Veel aandacht geef ik dus niet aan mijn baasje maar des te meer aandacht geef ik aan mijn vriendjes en aan die grote muggen. We zijn dan ook maar vroeger van het veld af gegaan...
Baasje piekert zich ondertussen rot over hoe ze het moet gaan aanpakken. Ze wil in elk geval gaan vragen of ik misschien toch geen fruit tussendoortjes mag en deze morgen toen ze nog in bed lag...dacht ze aan een dummy waar je brokjes in kan steken. Dan zou ik in elk geval toch al de geur hebben... Want die vissnackjes die ze net had gekocht ruiken toch wel hééééél erg lekker. Vis...zou ik dat dan niet mogen als beloning?