dinsdag 13 oktober 2009

Een groep hoger...

Ik ben eindelijk doorgegaan naar een hogere groep op de hondenschool whippieieieieie!!!
Na de laatste keer dat we naar de hondenschool zijn geweest hebben mijnbaasje en ik twee lessen over geslaan. Eén kee romdat er iets mis was met de wagen en de woensdag omdat het echt pijpestelen regende. Baasje had niet veel zin om van het veld af te regenen en ik ook niet echt.
Maar zondag zijn we dus opnieuw gegaan en kijk, ik mocht naar de volgende groep. Een hele grote groep met veel oude vrienden van de puppygroep maar ook veel nieuwe vriendjes. Eéntje is helemaal gek en wil vooral rondcrossen. Ik had daar geen probleem mee en wou heel graag even met hem kennis maken maar dat vond baasje niet zo een goed idee. We hebben nog wat basis herhaald zoals aandacht hebben en de houdingen ( die ik trouwens héél knap deed volgens de meester) en ook de volg ( die helemaal niet ging ...)
En dan ook nog een paar nieuwe zaken. "BLIJF" was daar eentje van. Toen kwam meester Bert mijn leiband vasthouden en ging baasje best wel ver weg terwijl ik moest blijven zitten. Ging héél goed alleen sprong ik op toen ik haar bijna kon aanraken met mijn neus. Dus hebben we het nog even opnieuw gedaan , iets minder kort en ben ik mooi blijven zitten toen ze terug kwam. Pluim voor mezelf vind ik. Meester Bert kwam ook even langs met een heel raar bakje. Niets aan dacht ik maar plots zei dat ding zomaar piep toen het aan mijn nek zat! Ik schrok me rot joh en sprong achteruit. Baasje heeft dan even geprobeerd of ik het bij haar wel toeliet maar ik moet het niet weten... Dus liet baasje weten dat ze de dierenarts nog even mijn chip oook extra zou laten controleren zodat ik wat wen aan dat piepen in mijn nek.
Ik mocht ook even bij meester Bert langsgaan om goeie dag te zeggen en ik sprong hem blij tegemoet. "Gij zijt precies ook een socialeke hé." hoorde ik hem zeggen en kijk, hij mocht zonder problemen even in mijn oren kijken zie ;-)
Oh en weet je wat? toen we moesten vertrekken naar de hondenschool sprong ik zomaar helemaal alleen in de koffer van de auto. Ik liet de baasjes hun mond maar even mooi open vallen zo ;-)