vrijdag 14 augustus 2009

Even inlopen...

Mijn baasje heeft pech gehad met de computer en kon niets meer doen...dus ook niet vertellen wat we samen meemaakten...maar ze is terug. Voorlopig met een tussenoplossing waardoor ze nog geen foto's kan plaatsen maar ze heeft netjes bijgehouden wat ik allemaal heb uitgestoken hoor ;-)

Donderdag 13 augustus 2009
Ik voel me helemaal niet lekker en moet 's morgens mijn lekker binnengesmukkelde eten terug naar buiten laten komen. Mijn baasje komt natuurlijk kijken maar twijfelt wie van ons er nu ziek is omdat Bono naast mij staat te kijken terwijl ik overgeef. Een beetje later heeft ze het door dat ik ziek ben. Overgeven en een diaree om u tegen te zeggen... Ze is best lief voor me en streelt me zachtjes terwij ik me terug neerleg. En zo gaat het gans de dag door. Als ik niet lig te slapen ga ik overgeven of heb ik diaree. Als mijn andere baasje van het werk terug komt laat ik hem ook maar even zien hoe ziek ik wel ben. Het is gewoon gekleurd water dat er langs achteren uitloopt en er wordt dus beslist om met mij naar de dierenarts te gaan. Ze scheppen zelfs zo wat water in een potje ( kunnen soms raar doen hoor die mensen). Maar goed naar de dierenarts dus...ik ken haar nog niet en ben dus best wel benieuwd. Ze lijkt me best wel vriendelijk maar trekt een enorm raar gezicht als ze mijn productje ziet. Ze voelt aan mijn buikje, luistert naar mijn hart en darmen, neemt mijn temperatuur...en dat vind ik belange niet zo leuk als toen mijn baasje het deed ( was toen wel wat groggy ;-)) Ik moet ook even op de weegschaal gaan staan en kijk...ligt daar nu geen snoepje...hap en slik ;-)
Je zou het helemaal niet zeggen dat ik ziek ben nu want ik ga verder op zoek naar snoepjes en snuffel gans de zaal af om het in me op te nemen. Ik krijg van de dokter ook een ontwormingsmedicijn mee om zeker te zijn dat het geen parasiet is die mij ziek maakt, dieetvoeding en zakjes om in het water te doen. Thuis gekomen ben ik helemaal op mijn best. Ik huppel door het huis, speel met de poezen, eet mijn bakje leeg...ik heb zoveel energie dat mijn baasje toch nog even met me gaat uitrazen in het park...

Woensdag 12 augustus 2009
Mijn baasje is vrij nerveus want vandaag gaan we voor de eerste keer les volgen op een hondenschool. Ik weet helemaal niet wat ik me daar bij moet gaan voorstellen. Een school helemaal speciaal voor mij?? In de auto gaan vind ik nog steeds niet zo heel leuk maar eens we er zijn kom ik in vorm. Als ik uitstap kom ik de ene geur na de andere tegen. En eens we in de kantine binnen gaan maak ik kennis met zoooo veel verschillende honden. Eentje blijft maar blaffen en ik laat me natuurlijk ook eens horen. Ik ben misschien wel klein maar ik ben zeker niet van plan me te laten "afblaffen" ;-). En dan gaan we het plein op wat zijn er veel honden!! We gaan in een cirkel staan met wel meer dan tien puppies. En dan begint de pret...ik krijg kaas als ik naar mijn baasje kijk, krijg kaas als ik naast mijn baasje loop ( dat lukt nog wel niet zo goed maar we doen ons best) en mijn baasje is reuze enthousiast als ze ziet dat ik zonder angst door banden loop, tussen plastieken flessen en door opengehouden rinkelende kettingen. De eerste keer en ik doe het zonder angst...goed toch van mij!! Tussen de oefeningen door moet ik steeds een beetje wachten omdat de andere puppies ook moeten oefenen en dan mag ik een beetje met het baasje spelen. Maar daar heb ik helemaal geen zin in. Er is zoveel te zien en dan die vriendjes die naast me staan...daar wil ik zo graag mee spelen! En af en toe toch ook eens mijn achterwerk en pootjes proper likken want die zijnhelemaal nat en dat vind ik iets minder. Ik moet zelfs even bibberen van de kou maar als ik dan mijn vriendjes terug in het oog krijg ben ik terug afgeleid ;-))
Na een tijdje gaan we ook nog even ôp twee kleinere veldjes. Daar gaat de leiband uit en krijgen we "VRIJ". Woehoe ik kan me nu helemaal laten gaan ;-) Ik loop met de andere vriendjes mee, sprong er even boven op en ga zelfs even rijden ( schrikt mijn baasje zich rot over hahaha) en we rollebollen heerlijk door het gras. Mijn baasje staat me met een glunderend gezicht na te kijken...dus ga ik lekker door.
In de auto op weg naar huis val ik direct in slaap...hopelijk gaan we nog zeker eens terug want ik vond het heel leuk.

Dinsdag 11 augustus 2009
Vandaag laat ik mijn baasje een kant van me zien die ze nog niet zag. We gingen eens naar een nieuwe plaats wandelen en kwamen daar eenklein wit hondje tegen. Zo eentje met een houding van ...ik wil alle aandacht en ik vind het niet leuk als mijn baasje naar jou kijkt ( kan ik er aan doen dat ik nu zo een snelle meid ben ;-) ). Dat ventje begint dus lustig naar mij te blaffen omdat zijnbaasje mij streelt. Wel ik heb het hem gezegd dat ik daar niet van ben gediend en dus...door de voorpootjes gezakt, poep in de lucht en maar terug blaffen! als hij het doorheeft en hij door zijn baasje ook op appel is geroepen kan ik lekker even bekomen en neem een klein hazeslaapje in het gras terwijl de baasjes nog even kletsen. Zo baasje , nu weet je ook dat ik van me af kan bijten ;-)

Maandag 10 augustus 2009
Vandaag is het terug markt en dus moet ik daar terug heen met mijn baasje. Blijkbaar is er nog iets nieuws deze keer dat ze graag willen dat ik leer kennen. Dus maar eerst even door het park gewandeld en dan de straat op waar ik kennis maak met de postbode. Die vroeg me of ik later als ik groot ben ook nog zo lief voor haar zal zijn...tja...dat zal van haar afhangen...;-)
Eens voorbij de markt komen we bij een kermis terecht. Veel kabaal en muziek...wat vinden ze hier nu zo leuk aan? Eén molentje vond ik al helemaal niet leuk...rondrijdende wagentjes met kinderen in. Mocht ik niet tegengehouden zijn door mijn baasje en de leiband dan zat ik binnen de kortste keer terug in mijn rustige huisje. De rups lukte best nog wel maar alleen maar omdat ik tussen mijn baasje haar benen mocht zitten. Ik was blij dat we daarna naar huis gingen en de dag zijn gewone gangetje verder ging. Wat eten, slapen, spelen, een beloningske van kaas ... meer hoeft dat niet te zijn