donderdag 27 augustus 2009

Mijn beste beentje voorgezet

Vandaag was er terug hondenschool en omdat het deze keer niet zo warm was, was ik er lekker bij met mijn hoofd. Helemaal klaar wakker en luid blaffend ben ik het veld op gegaan. Ze mochten weten dat ik wakker was deze keer ;-) Ik heb mijn uiterste best gedaan maar soms was het best wel moeilijk om aandacht te geven aan mijn baasje. Naast ons waren er immers wat grotere honden aan het oefenen en eigenlijk wou ik heel graag met hun meelopen. Maar toch maar eens bewezen dat ik wel aandacht heb voor mijn baasje als het nodig is. We mochten voor de eerste keer aan de lange lijn en dan moest baasje wat verder gaan staan. Als de juf ja zei moest baasje mij roepen. Natuurlijk ging baasje vrij ver staan maar de juf dacht dat ik het niet zou kunnen omdat ik toch vrij afgeleid was...dus baasje moest dichterbij komen. Zoveel dichter kwam ze toch lekker niet en toen ze riep ging ik er als een speer vandoor recht naar mijn baasje. HA, zie je wel juf dat ik het wel goed doe! Moest juf weten dat baasje haar hier zelfs al verstopt terwijl ik haar moet zoeken ;-)
Later op de les mochten we dan een parcourtje doen, door banden, tussen flessen, over en op dingen, ... Ik deed het allemaal ...met mijn baasje vaker achter mij dan naast mij. Ik wou zo graag mee met dat hondje voor mij ;-) Ik besloot ook een extraatje te geven en draaide een warm pakje. Iedereen direct in de aanslag, en baasje meteen een zakje in de hand...bleek dat iemand anders in een oud pakketje was gestapt en dat zat zomaar over gans haar voet gesmeerd :-) Mijn baasje heeft het netjes in een zakje verpakt alleen mocht ik niet mee om het weg te dragen...ik moest even bij de juf blijven en dat vond ik niet zo leuk. Ik keek dus heel goed naar mijn baasje en mocht ze er vandoor gaan dan trok ik mij los hoor om haar achterna te gaan. Gelukkig kwam ze wel terug en we waren best blij dat we terug bij elkaar waren.
Ik heb echt wel mijn best gedaan, al zeg ik het zelf ;-) Mocht ik nu gewoon de volgende keer maar eens los lopen met al die andere hondjes...dan zou ik me pas uitleven.