vrijdag 21 augustus 2009

Naar de dierenarts

Het is deze morgen al terug veel te warm voor mij dus baasje gaat niet met me wandelen. In ruil daarvoor oefenen we wat vaker op enkele commando's. "ZIT" wordt herhaald, "HIER" en we beginnen ook met "AF". Mijn baasje heeft nu een trucje waardoor ik echt helemaal door de pootjes moet omdat ik onder haar veel te lage been de limbo moet gaan dansen ;-)
Als ik al neerzit ga ik nu ook iets makkelijker door de poten heen tot "AF" dus dat is ook best flink van me toch. "LET OP" wordt ook wat moeilijker voor me gemaakt. Eerst bracht baasje het stukje kaas alleen tot aan haar kin en moest ik haar aankijken. Nu werkt ze met twee stukjes kaas en plots doet baasje haar twee handen opzij. Ik moet dan naar haar blijven kijken en niet naar die héérlijke stukjes die me maar blijven roepen "Eet me op, eet me op..." Maar ik kan me vrij goed beheersen en blijf best lang naar mijn baasje kijken. Flinke pluim voor mezelf en natuurlijk ook een stukje kaas ;-)
's Avonds gaan we ook naar de dierenarts. Eens ik op de tafel zit komt er nog een meneer bij en die heeft me daar lekker ruikend vlees bij! Kalkoenham hoor ik en dat houdt hij zo voor mijn neus...en hap...weg is het. Is er ondertussen iets gebeurt? Ik moet denken van wel want de dokter gaat met een machientje over mijn nek en ik begin te piepen. Hebben ze een pieper in mijn vel gestoken?? Nog een keer en ja hoor...ik piep! Niet te lang bij stilstaan want er is nog wat van dat lekkere vlees over...deze keer geeft baasje het...jammie is dat. Blijkbaar is er een naald in mijn poep geprikt maar dat heb ik helemaal niet gemerkt. Ik heb dat vlees nog nooit gekregen en ik kan me dus niet druk maken om wat ze aan mijn arrière zitten te prutsen. Dat vlees moet gewoon ontdekt worden ;-)
Thuis houden we het verder rustig ( op wat dollen met Bono en de poezen na natuurlijk) en dan maar lekker slapen...
Oh ja...wist je dat ik bij de dierenarts maar liefst 7,450 kg woog! Hahaha je moest de dierenarts haar gezicht gezien hebben. Ik ben nu eenmaal een flinke meid die altijd haar potje leeg eet en natuurlijk heel graag werkt voor wat extra's ;-) En blijkbaar groei ik terug zo hard dat mijn baasje mij letterlijk groter ziet worden...benieuwd of ze gelijk krijgt. Slaapwel!