donderdag 20 augustus 2009

Zooooo loom...

Ze voorspelden woensdag de warmste dag van het jaar en ze kregen gelijk...het was om te bakken buiten. Gelukkig ging mijn baasje heel vroeg met me gaan wandelen en voor de rest van de middag bleef ik gewoon lekker binnen. Veel geslapen en af en toe even naar buiten om natuurlijk mijn buikje leeg te maken ;-)
Wat later op de avond maakten we ons klaar om naar de hondenschool te gaan. Met de auto natuurlijk maar deze keer ontdekte ik iets nieuw aan de auto...als ze dat raampje naar beneden doen kriebelt er een fris windje in mijn neusgaten. Ik moest mijn snuit behoorlijk in de lucht stekn om het te kunnen ontdekken, en ik had het eigenlijk vrij vlug gezien maar toch...het is best wel leuk.
Als we aankomen op de hondendschool stap ik uit de auto en de eerste hond die ik zie begroet ik uitbundig met luid geblaf...maar die hond kent geen manieren want hij loopt straal voorbij en blaft niet eens een goeiedag terug naar mij. Ik probeer zo veel mogelijk in de kantine te gaan liggen op de kille vloer...het is echt wel warm. En als de les begint merkt mijn baasje meteen al dat ik eigenlijk niet veel zin heb...die vloer voelt echt goed aan ;-)
Op het plein leg ik mij constant neer. worstje voor mijn neus is echtn iet genoeg motivaite om mij recht te stellen en me moe te maken. Ik slaag er zelfs in om even te slapen in het lekkere gras. En ocharme baasje maar proberen om met mij wat oefeningetjes te doen. Voor wat kaas wil ik dan toch even de pootjes strekken maar even snel ga ik door mijn pootjes heen naar beneden ;-) Met de hulp van de begeleidster wandel ik toch evenover de kleine wipplank ( doet me niets) , en ik ga toch verder flink rond de autoband en tussen de kegels door maar dan is het toch ook terug voorbij. Mijn baasje tilt me op om even in een rolstoel te gaan zitten...'t is me allemaal eender...als ik maar niet hoef te wandelen. Tot ik de oude "ressorbak" van het bed ontdek. Daar zit zowaar een ander snoepje tussen de veringen en dat ruikt wel lekker. Eén keer er op, op vraag van het baasje, en nadien...op eigen verzoek. Lekker hobbel de bobbel heen en weer en natuurlijk ook even neerliggen ;-)
Veel meer heb ik eigenlijk niet gedaan (moet ik nu blozen?). Ik beloof het baasje, ik maak het goed de volgende les...als het niet zo warm is natuurlijk ;-)